Månedsbrev Oktober 2016

Oktober 2016

Klubbens store C-løb i St. Hareskov den 16. oktober 2016

• Torsdagstræningen. Start kl. 17.15 fra Hareskovhallen. Vi ”leder” efter posterne i St. Hareskov til C-løbet den 16. oktober 2016.
  • Klubben afholder sit store C-løb i St. Hareskov den 16. oktober 2016 med Ulla Hooge som stævneleder og Niels som banelægger. Planlægningen forløber efter planen.
  1. ØVRIGE ARRANGEMENTER I 2016
  • Til DM-mellem den 3. september 2016 fik Ulla Hooge i D65 igen et dansk mesterskab – endda i overlegen stil med hele 2:07 til nr. 2. STORT TILLYKKE.
  • ”Bølge”. Ulla surfede videre på bølgen og fik ugen efter til DM lang 2016 en sølvmedalje i D65 – kun slået af den tidligere verdensmester Mona Nørgaard. Hjertelig tillykke Ulla. Mogens var kortkonsulent til arrangementet.
  • Den 25. september 2016 løb vi om oprykning i Rude Skov til 4. division med en stærk opstilling på 31 løbere. Søllerød OK havde opstillet skærme som resultattavler. Der var ingen tvivl om, at Orienteringsafdelingen Politiets Idrætsforening København forblev i 4. division, men på skærmene kunne vi følge, at matcherne mellem Amager OK, OK 73 og os bølgede frem og tilbage om 2. pladsen til 4. division. De sværeste baner for Ulla Hooge at få besat er de længste baner, men seje Ulla Jacobsen og Tobias Hooge kom ind fra disse baner, og så var der ikke længere tvivl om, at OK Skærmen næste år er i 4. division. FLOT gået. For at dette lykkedes, så tak til alle der bidrog og stillede op, og i særdeleshed til dem, der løb ”taktisk-bane” og herved bl.a. ikke kunne deltage i klubmesterskabet, svær orientering (sort og blå bane). De tre divisionsmatcher og Sjællandskabsmesterskabet-lang udgør klubmesterskabet. Leif blev Senior-Mester-Svær (sort og blå). Tillykke. Solen skinnede, og vi hyggede os sammen i det dejlige efterårsvejr. Vores ”skræk” 6. division er nu længere væk næste år, men vi kommer til at kæmpe hårdt for at forblive i 4. division.
  • Så har jeg den glæde at kunne meddele, at der bliver jul i år. Kirsten, Kristian og Søren arrangerer juleløbet den 29. december 2016. Her hædres klubmestrene.
  • Fra referatet fra bestyrelsesmødet den 8. september 2016 kan jeg opfordre således: ”Hvis klubmedlemmer ligger inde med ubrugt o-løbs rekvisitter (kompasser, SI-brikker o.lign), så vil klubben, med udelt glæde, gerne modtage disse.” Referater ligger på hjemmesiden under: Om klubben, Regler mv. og mødereferater